"Schrijven is eenvoudig, je moet alles afhakken wat er niet bij hoort"

Gerard Reve

Een SEO-tekst bestaat niet

Een SEO-tekst bestaat niet

Op emerce.nl staat een sterk artikel van Peijke Jansdaal. Titel: SEO teksten bestaan niet, stop met proberen.

Hij betoogt daarin dat wij: tekstschrijvers, maar ook andere publicisten, moeten stoppen met het schrijven van zogenaamde SEO-teksten voor websites. Teksten dus, die vaak niet echt lekker weglezen, maar die snel worden gevonden door zoekmachines. Waarvan Google de belangrijkste is.

Nou was Google vroeger dom en nu vrij slim: het is een vlotte leerling die alle informatie wil organiseren en toegankelijk maken. Bovendien wil Google dat deze informatie bruikbaar is. En of info bruikbaar is, onderzoekt de zoekmachine middels analyse van de inhoud, betoogt Jansdaal. Kortom: hoe beter de inhoud hoe sneller Google de website vindt.

Een decennium geleden had ik als pay off bedacht: CombiTekst. Als het om de inhoud gaat. Ik zat er dus niet ver naast. Voor het hele artikel: Google Jansdaal en SEO-tekst. En kijk zelf of het werkt.